LOKALIZACJA PROJEKTU
Baltic Power powstanie na obszarze Polskiej Wyłącznej Strefy Ekonomicznej Morza Bałtyckiego na wysokości Choczewa, od ok. 23 km do 34 km od brzegu i zajmie obszar ok. 130 km2. Infrastruktura znajdzie się częściowo na obszarze kwadratów rybackich N7, N8, O7 i O8. Kable eksportowe wyprowadzające energię z farmy na ląd będą również przechodzić przez kwadrat O6. Zainstalowanych zostanie łącznie 76 turbin, każda o wysokości ponad 200 metrów i mocy 15 MW oraz dwie morskie stacje elektroenergetyczne.
Kliknij by powiększyć grafikę
Morskie farmy wiatrowe będą budowane w polskiej wyłącznej strefie ekonomicznej na Morzu Bałtyckim, na obszarze określonym w planie zagospodarowania przestrzennego dla rejonów takich jak Ławica Słupska, Ławica Środkowa i Ławica Odrzańska.
Kliknij by powiększyć grafikę
Do 2030 roku farmy te mają dostarczać 13% krajowej energii elektrycznej, a do 2040 roku – 19%. Pierwsze instalacje zaczną produkować energię w 2026 roku. Inwestycje w sektor morskiej energetyki wiatrowej, szacowane na około 130 miliardów złotych, przyczynią się do rozwoju krajowego łańcucha dostaw oraz stworzenia nowych, dobrze płatnych miejsc pracy.
PROJEKTY OFFSHORE WIND REALIZOWANE W I ORAZ II FAZIE
Kliknij by powiększyć grafikę
Rybacy prowadzący połowy na obszarach morskich farm wiatrowych będą mieli zapewnione specjalnie wyznaczone korytarze, które umożliwią im bezpieczne przemieszczanie się do łowisk. Korytarze zostały zaplanowane w taki sposób, aby zminimalizować ryzyko kolizji z infrastrukturą energetyczną, zapewniając jednocześnie dostęp do obszarów połowowych.
HARMONOGRAM PRAC
Budowa morskiej farmy wiatrowej to wieloetapowy proces, który wymaga precyzyjnego planowania i koordynacji. Na tej stronie znajdziesz szczegółowe informacje o kluczowych etapach realizacji naszego projektu – od fazy przygotowawczej, przez instalację turbin, aż po przyłączenie farmy do sieci energetycznej.
Zapoznaj się z ramowym harmonogramem prac, aby śledzić postępy budowy i dowiedzieć się, kiedy farmy wiatrowe zaczną dostarczać energię elektryczną.
Kliknij by powiększyć grafikę
PRACE NA MORZU
- Na etapie przygotowania i budowy Baltic Power będzie wykorzystywał następujące jednostki:
- Statki do badania i usuwania niewybuchów oraz niewypałów
- Statki instalacyjne i wspomagające dla fundamentów palowych oraz elementów przejściowych
- Statki ograniczające hałas wykorzystywane będą do rozmieszczania i obsługi węży wypełnionych powietrzem, w celu zmniejszenia zanieczyszczenia hałasem podczas operacji palowania
- Statki do przeciągnięcia kotwic wielohakowych przed ułożeniem kabli
- Statki instalacyjne dla kabli
- Statki do prowadzenia prac wykopowych po ułożeniu kabli
- Statki do transportu załogi (CTV)
- Statki dozorowe (guard vessels)
Wszystkie statki zaangażowane w budowę inwestycji zostaną oznakowane zgodnie z Międzynarodowymi Przepisami o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu z 1972 r. Platformy morskie i statki samopodnośne zostaną oznakowane zgodnie ze standardowym harmonogramem oznakowania instalacji morskich. Wszystkie statki konstrukcyjne zostaną wyposażone w odbiorniki i nadajniki AIS.
Podczas prac związanych z instalacją kabli i operacjami podnoszenia ciężkich ładunków będą wykorzystywane statki o ograniczonej zdolności manewrowej (RAM). Statki RAM będą oznaczone światłami kształtami wskazującymi ich ograniczenia. Będą nadawać ostrzeżenia na bardzo wysokiej częstotliwości (VHF), aby poinformować inne jednostki pływające o swoich działaniach za pomocą wiadomości "Securité", jeśli wiadomości zawierają ważne informacje dotyczące żeglugi. Komunikacja między statkami RAM a koordynatorem morskim (MC) będzie utrzymywana w czasie wszystkich operacji.
- Etapy prac budowalnych:
- Przed rozpoczęciem prac budowlanych rozstawione zostaną boje demarkacyjne, w celu ostrzeżenia żeglarzy o pracach budowlanych prowadzonych na oznaczonym obszarze. Pozycje i specyfikacje zostały uzgodnione z Urzędem Morskim.
- W okresie budowy, inwestycja Baltic Power będzie oznakowana i oświetlona zgodnie z wymogami polskiego Urzędu Morskiego.
- Na etapie budowy, wokół obszaru budowy zostanie umieszczonych 10 nawigacyjnych pław kardynalnych (2 na północ, 2 na południe, 3 na wschód i 3 na zachód), o charakterystyce typowej dla znaków kardynalnych oraz typowym kolorze, kształcie i znakach szczytowych.
- Monopale fundamentowe będą spławiane i transportowane na statek instalacyjny za pomocą holowników oceanicznych. Po montażu monopali, przed instalacją elementów łącznikowych nastąpi okres, w którym monopale pozostaną bez nadzoru. Monopale będą oznaczone tymczasowym światłem błyskowym (FL Y 2,5 s) widocznym w zakresie 360° i o zasięgu nie mniejszym niż dwie mile morskie.
- Po instalacji monopali nastąpi kampania instalacji turbin oraz kabli wewnętrznych i eksportowych.
- Organizacja „terenu budowy”
- Statki strażnicze i Morskie Centrum Koordynacyjne będą odpowiedzialne za monitorowanie stref bezpieczeństwa i można się z nimi kontaktować bezpośrednio w celu uzyskania porady. Podczas działania stref bezpieczeństwa, statki strażnicze będą na miejscu 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Na etapie budowy, Baltic Power będzie co tydzień wysyłać powiadomienia o operacjach do odpowiednich lokalnych i krajowych interesariuszy zgodnie z listą. Lista ta będzie regularnie aktualizowana w celu zapewnienia aktualności danych kontaktowych i uwzględnienia wszystkich istotnych podmiotów. Każde powiadomienie będzie zawierać szczegółowe informacje dotyczące budowy, które mogą obejmować:
- Działania bieżące
- Działania planowane na nadchodzący tydzień
- Działania zakończone
- Status konstrukcji (np. zamontowane, częściowo zamontowane
- Baltic Power będzie działać w oparciu o dwie formy komunikacji (VHF i TETRA) między morskim centrum koordynacyjnym na lądzie a jednostkami pływającymi i aktywami na morzu. Maszt komunikacyjny zostanie zainstalowany w biurze eksploatacji i konserwacji w Łebie, a kontener komunikacyjny zostanie zainstalowany na morzu na TP72. Zarówno maszt, jak i kontener komunikacyjny zapewnią pokrycie VHF, Tetra, AIS i 4G dla placu budowy i trasy kabla eksportowego.
- Zapewni to wszystkim jednostkom pływającym i personelowi pracującemu na placu budowy całodobową łączność z morskim centrum koordynacyjnym i innymi jednostkami pływającymi działającymi na placu budowy. TETRA (Terrestrial Trunked Radio) to bezpieczna sieć, która zapewnia łączność wyłącznie w ramach inwestycji o krytycznym znaczeniu dla bezpieczeństwa.
REKOMPENSATY - WNIOSEK
Budowa morskiej farmy wiatrowej Baltic Power to nowy rozdział w polskiej energetyce. Równolegle z budową morskich farm wiatrowych trwają prace nad regulacjami dotyczącymi współpracy między sektorem energetyki morskiej a rybackim. Ostatecznie wszyscy inwestorzy realizujący swoje projekty w polskiej części Morza Bałtyckiego będą musieli przestrzegać tych samych zasad, między innymi w kwestii rekompensat dla rybaków, które zostaną uregulowane w rozporządzeniu, przygotowywanym przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi i Ministerstwo Klimatu. Do tego momentu, Baltic Power opracował swój własny Przejściowy System Rekompensat, skierowany do rybaków, których jednostki działały w kwadratach N7, N8, O6, O7 i O8, obejmujących teren farmy i przyłącza kablowego w latach 2018-2023, a także do właścicieli łodzi wędkarskich/rekreacyjnych.
Przejściowy System Rekompensat dla Armatorów statków komercyjnych rybackich
Jeśli Twoja jednostka w latach 2018-2023 prowadziła połowy na obszarze objętym budową farmy wiatrowej Baltic Power lub jej trasie kabla tj. w kwadratach N7, N8, O6, O7 i O8, możesz ubiegać się o rekompensatę. Sprawdź szczegóły.
Pobierz dokumenty i odeślij wypełnione na dedykowany adres e-mail: blp@sotisadvisors.com lub listem poleconym na adres: Sotis Advisors sp. z o.o. ul. Dąbrowszczaków 5, 03-476 Warszawa z dopiskiem na kopercie: „Przejściowy system rekompensat Baltic Power”.
Kryteria przyznania rekompensaty
Ustala się następujące kryteria przyznania rekompensaty dla statków komercyjnych rybackich:
- Kryteria ogólne:
- Rekompensata przyznawana jest na statek, w częściach przypadających danemu armatorowi
- Kryteria dotyczące wnioskodawcy
- Wnioskodawca musi być samodzielnym armatorem lub współarmatorem
- Wnioskodawca musi dostarczyć należycie wypełniony wniosek wraz ze wszystkimi wymaganymi informacjami i załącznikami.
- Kryteria związane ze statkiem
- Statek musi posiadać specjalne zezwolenie połowowe na lata 2024 i 2025.
- Statek musi prowadzić działalność w obszarze MFW i 500-metrowej strefy buforowej w poprzednich latach (2018-2023) (kwadraty połowowe N7, N8, O6, O7 i O8).
- Statek będzie eksploatowany w okresie objętym rekompensatą.
Wysokość rekompensaty
Wysokość rekompensaty w ramach Przejściowego Systemy Rekompensat Rybackich Baltic Power dla statków komercyjnych rybackich jest uzależniona od długości statku. Rekompensata za okres budowy MFW będzie wypłacana w dwóch transzach: I transza za okres listopad i grudzień 2024 r. oraz cały rok 2025. Druga transza za 2026 r. zostanie wypłacona zgodnie z mechanizmem Baltic Power albo zgodnie z oficjalnym mechanizmem rekompensat – po jego wejściu w życie.
Podział statków [długość] |
Strata w połowach [pln] |
Rekompensata za inne utrudnienia [pln] |
Łączna kompensacja na statek / za rok [pln] |
Łączna kwota I transzy rekompensaty [pln] |
0 - 8 m |
9 200 |
6 000 |
15 200 |
17 733 |
8 - 12 m |
9 200 |
7 500 |
16 700 |
19 483 |
12 - 18 m |
12 700 |
15 000 |
27 700 |
32 317 |
18 - 24 m |
12 700 |
22 500 |
35 200 |
41 067 |
24 - 40 m |
12 700 |
30 000 |
42 700 |
49 817 |
>40 m |
12 700 |
36 000 |
48 700 |
56 817 |
Jednorazowa Rekompensata dla Operatorów statków rekreacyjnych
Jeśli jesteś operatorem łodzi rekreacyjnej prowadzącej działalność w latach 2018-2019 na terenie morskiej farmy wiatrowej lub trasy podmorskiego przyłącza kablowego możesz złożyć wniosek o wypłatę jednorazowej rekompensaty. Sprawdź szczegóły.
Pobierz dokumenty i odeślij wypełnione na dedykowany adres e-mail: blp@sotisadvisors.com lub listem poleconym na adres: Sotis Advisors sp. z o.o. ul. Dąbrowszczaków 5, 03-476 Warszawa z dopiskiem na kopercie: „Przejściowy system rekompensat Baltic Power”.
Kryteria przyznawania jednorazowej rekompensaty
Ustala się następujące kryteria przyznawania rekompensat dla statków rekreacyjnych wędkarskich:
- Kryteria ogólne:
- Rekompensata przyznawana jest na statek, w częściach przypadających danemu armatorowi
- Kryteria dotyczące wnioskodawcy
- Wnioskodawca musi być samodzielnym armatorem lub współarmatorem.
- Wnioskodawca musi dostarczyć należycie wypełniony wniosek wraz ze wszystkimi wymaganymi informacjami i załącznikami.
- Kryteria związane ze statkiem
- Statek musi stacjonować w porcie Łeba, Ustka, Władysławowo lub w innych portach pomiędzy nimi.
- Statek musiał aktywnie wędkować w latach 2018-2019 na obszarze kwadratów połowowych: O6, O7, O8, N7, N8.
Wysokość rekompensaty
Jednorazowa rekompensata wynosi 35 000 zł/statek.
Baltic Power wdraża Przejściowy System Rekompensat Rybackich obowiązujący na czas budowy morskiej farmy wiatrowej i infrastruktury przyłączeniowej (bufory: +500 m) lub do opublikowania właściwego rozporządzenia.
Planowane terminy składania wniosków dla armatorów statków rybackich za 2025 oraz listopad oraz grudzień 2024:
- listopad 2024 – luty 2025
- czerwiec 2025 – sierpień 2025
Operatorzy jednostek rekreacyjnych (statków wędkarskich) mogą składać wnioski o wypłatę jednorazowych rekompensat w dowolnie wybranym jednym z dwóch podanych terminów.
Termin składania wniosków za 2026 rok będzie podany w późniejszym terminie lub w przypadku wejścia w życie rozporządzenia, Baltic Power dostosuje system do obowiązujących regulacji.
Rybaków komercyjnych. Do otrzymania rekompensat uprawnieni są armatorzy łodzi, którzy w latach 2018-2023 prowadzili działalność połowową na terenie przewidzianym obecnie pod budowę morskiej farmy wiatrowej Baltic Power oraz na trasie kabla elektroenergetycznego (kwadraty rybackie: N7, N8, O6, O7 i O8.
Dane połowowe muszą być potwierdzone:
- danymi z VMS dla statków powyżej 12 m
- danymi z raportów połowowych dla statków poniżej 12 m
Jednorazowa wypłata rekompensaty obejmuje armatorów łodzi rekreacyjnych, którzy w latach 2018-2019 prowadzili działalność na obszarze morskiej farmy wiatrowej lub trasy podwodnego przyłącza kablowego. zostaną potwierdzone informacjami uzyskanymi z zarządów portów lub kapitanatów.
- Wnioskodawcą jest armator statku wymienionego we wniosku
- W przypadku wielu armatorów wniosek może złożyć każdy współarmator na przypadającą dla niego część lub może podpisać jedna upoważniona przez pozostałych współarmatorów osoba
- We wniosku załączona zostaje kopia licencji połowowej i specjalne zezwolenie na połów (w przypadku statków komercyjnych rybackich)
- Statek nie może zostać zezłomowany w okresie objętym rekompensatą (w przypadku statków komercyjnych rybackich)
Kwota rekompensaty dla armatorów statków komercyjnych rybakich uzależniona jest od wielkości jednostki.
- Rocznie armator jednostki do 8 m otrzyma 15 200 zł,
- jednostki od 8-12 m – 16 700 zł,
- jednostki 12m-18m – 27 000 zł,
- jednostki w przedziale 18 m-24 m to już 35 200 zł,
- powyżej 24 m a mniej niż 40 m – 42 700 zł,
- wreszcie największe, ponad 40-metrowe jednostki to kwota 48 700 zł rocznie.
Do złożenia wniosku uprawnieni są armatorzy łodzi wędkarskich/turystycznych operujących z Ustki, Łeby oraz Władysławowa.
- Rekompensata jest jednorazowa w wysokości 35 000 zł.
- Kwota rekompensaty została ustalona w oparciu o:
- o średnioroczną liczbę wędkarzy z lat 2018-2019
- o cenę biletu na poziomie 150 zł
- o danych z najlepiej zarobkującego statku jako 10% wartości średniorocznych dochodów
W przypadku poprawnego i zasadnego wniosku wypłata rekompensaty nastąpi na podstawie faktury wystawionej i przesłanej do Inwestora po podpisaniu Porozumienia. Wypłaty zostaną zrealizowane w możliwie najkrótszym terminie do 21 dni od daty otrzymania faktury. Zakłada się, że cały proces nie zajmie dłużej niż 60 dni roboczych.
Nie, wzór umowy nie podlega modyfikacjom. Opracowano jeden wzór dla Armatorów statków komercyjnych rybackich i drugi wzór dla Armatorów statków rekreacyjnych wędkarskich.
Rekompensaty będą wypłacane od rozpoczęcia prac na morzu, za czas fazy budowy lub do momentu ogłoszenia oficjalnego mechanizmu w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Wraz z jego publikacją spółka dostosuje się do zasad wypłaty rekompensat określonych w rozporządzeniu, w tym do zasad dotyczących fazy operacji farmy, czyli po 2026 r.
Na ten moment, z uwagi na brak oficjalnych regulacji prawnych, Baltic Power przygotowało rozwiązanie pomostowe, regulujące wypłatę rekompensat w oczekiwaniu na oficjalne wytyczne ze strony administracji państwowej.
Wniosek o wypłatę rekompensaty można złożyć:
- wysyłając wniosek wraz załącznikami listem poleconym lub kurierem na adres:
Sotis Advisors sp. z o.o.
ul. Dąbrowszczaków 5
03-476 Warszawa
z dopiskiem na kopercie: „Przejściowy System Rekompensat Rybackich Baltic Power”
- wysyłając e-mail wraz z pobranymi, wydrukowanymi i podpisanymi dokumentami na adres email: blp@sotisadvisors.com
- osobiście - podczas spotkań informacyjnych organizowanych w Ustce, Łebie i we Władysławowie
W razie pytań lub wątpliwości dotyczących Przejściowego Systemu Rekompensat Baltic Power prosimy o kontakt pod numerem telefonu +48 574 924 500 w dni powszednie w godzinach 9-16 lub mailowo pod adresem blp@sotisadvisors.com.
Składanie wniosku
Wniosek o wypłatę rekompensaty można złożyć:
- wysyłając wniosek wraz załącznikami listownie na adres:
Sotis Advisors sp. z o.o.
ul. Dąbrowszczaków 5
03-476 Warszawa
z dopiskiem na kopercie: „Przejściowy system rekompensat Baltic Power”
- wysyłając e-mail wraz z pobranymi, wydrukowanymi i podpisanymi dokumentami na adres email: blp@sotisadvisors.com
- osobiście - podczas spotkań informacyjnych organizowanych w Ustce, Łebie i we Władysławowie.Sprawdź kiedy odbędą się najbliższe spotkania
W razie pytań lub wątpliwości dotyczących Przejściowego Systemu Rekompensat Baltic Power prosimy o kontakt pod numerem telefonu +48 574 924 500 w dni powszednie w godzinach 9-16 lub mailowo pod adresem blp@sotisadvisors.com.
Dokumenty do pobrania
Dla armatorów statków komercyjnych rybackich:
1. Wniosek o wypłatę rekompensaty wraz z załącznikami
2. Regulamin składania wniosków wraz z Porozumieniem
3. Instrukcja składania wniosków
Dla operatorów statków rekreacyjnych wędkarskich:
1. Wniosek o wypłatę rekompensaty wraz z załącznikami
2. Regulamin składania wniosków wraz z Porozumieniem
3. Instrukcja składania wniosków
Wniosek o wypłatę rekompensaty można złożyć
Dokumenty do pobrania:
- Wniosek
- FAQ
- Plakat informacyjny
SPOTKANIA Z RYBAKAMI
Współpraca operatorów morskich farm wiatrowych z sektorem rybołówstwa jest kluczowa w kontekście produkcji energii elektrycznej na Bałtyku.
Baltic Power organizuje cykliczne, kwartalne spotkania informacyjne dla rybaków, na których m.in. przedstawiane są aktualne informacje dotyczące zaawansowania prac, omawiane są kluczowe zagadnienia dotyczące współpracy w tym między innymi systemu przejściowych rekompensat lub rozpoczęcia prowadzenia prac morskich.
Spotkanie z rybakami, Łeba 23 września 2024
Spotkanie z rybakami, Ustka, 25 kwietnia 2024
Spotkanie z rybakami, Władysławowo, 24 września 2024
Sprawdź termin najbliższego spotkania:
(kliknij w grafike by powiększyć)
Ustka – 18 listopada
Kliknij by powiększyć grafikę
Łeba – 19 listopada
Kliknij by powiększyć grafikę
Władysławowo – 20 listopada
Kliknij by powiększyć grafikę
Gdzie będziemy publikować informacje o postępach prac?
- Na stronie balticpower.pl
- W lokalnych i regionalnych mediach
- Na stronach www i w mediach społecznościowych jednostek samorządu terytorialnego (gmin, miast, powiatów)
- W branżowych mediach morskich i rybackich
- Na profilu Baltic Power na LinkedIn.com
W jaki sposób informacje będą przekazywane rybakom i armatorom?
EDUKACJA I PRACA
Morska energetyka wiatrowa to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi sektora odnawialnych źródeł energii. Wraz z budową morskich farm wiatrowych, takich jak Baltic Power, otwierają się nowe perspektywy zatrudnienia w Polsce i na świecie. Praca w sektorze offshore wind to szansa na rozwój zawodowy w innowacyjnej i dynamicznej branży, która odgrywa kluczową rolę w transformacji energetycznej. Praca na morzu oferuje wyjątkowe możliwości. Obejmują one szeroki zakres specjalizacji – od inżynierii, przez logistykę i zarządzanie projektami, po ochronę środowiska.
Ze względu na międzynarodowy charakter branży offshore wind, język angielski jest podstawowym językiem pracy w tym sektorze. W związku z tym, chcąc ułatwić rybakom możliwość wejścia w ten sektor, Baltic Power oferuje bezpłatny dostęp do platformy do nauki j. angielskiego online. Jeśli jesteś armatorem statku komercyjnego rybackiego, właścicielem wędkarskiego statku rekreacyjnego lub członkiem załogi tych statków i mieszkasz w Łebie, Ustce, Władysławowie i okolicach i jesteś zainteresowany taką formą wsparcia - skontaktuj się z nami pisząc na adres: rybacy@balticpower.pl
Jeśli szukasz informacji o możliwościach szkoleń niezbędnych w branży offshore wind sprawdź poniższe strony:
Windhunter academy, jako lider szkoleń dla sektora energetyki wiatrowej w Polsce, organizuje kursy z zakresu przekwalifikowania rybaków do sektora morskiej energetyki wiatrowej, oferując tym samym zdobycie pełnych kwalifikacji do rozpoczęcia pracy w sektorze offshore wind.
Vulcan Training & Consultancy to nowoczesny kompleks treningowy, który szkoli specjalistów z branż Oil & Gas oraz Wind Energy z całego świata. Jako pierwsze i jedyne centrum treningowe w Polsce zdobyło akredytację OPITO (Offshore Petroleum Industry Training Organization) w łącznej liczbie 27 standardów szkoleniowych.
Jeśli jesteś zainteresowany pracą w branży offshore wind, sprawdź dostępne oferty pracy w firmach bezposrednio związanych z sektorem:
Jeśli chciałbyś wyrazić swoją opinię na temat dostępnych możliwości rozwoju w branży offshore wind, skontaktuj się z nami, pisząc na adres: rybacy@balticpower.pl
PLAN PRZYWRÓCENIA ŹRÓDEŁ UTRZYMANIA
Plan przywrócenia utraconych źródeł utrzymania to dokument, którego celem jest zarządzenie skutkami utraconych źródeł utrzymania, które mogą wystąpić na skutek budowy Projektu Baltic Power. Obejmuje to potencjalny wpływ na armatorów i członków załóg komercyjnych statków rybackich i statków turystyki morskiej (w tym statków prowadzących m.in. rekreacyjne rejsy połowowe), na których ograniczenia działalności połowowej i ruch statków podczas budowy i eksploatacji mogą mieć negatywny wpływ w kontekście źródeł utrzymania.
Dodatkowo, dokument ma na celu zapewnienie, że Inwestor ma zaplanowane przywrócenie utraconych źródeł utrzymania, które mogą wystąpić w wyniku realizacji morskich komponentów Projektu, są zgodne z:
- wymogami krajowymi, określonymi w Kodeksie Dobrych Praktyk w zakresie Współistnienia Morskich Farm Wiatrowych i Rybołówstwa Morskiego w ramach Sector Deal oraz;
- wymogami pożyczkodawcy ustanowionymi przez Międzynarodową Korporację Finansową (IFC) i Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBRD).
Jednym z elementów Planu jest opracowanie i zrealizowanie przez Baltic Power przejściowego systemu wypłat rekompensat dla rybaków łowiących na obszarze, gdzie planowana jest budowa pierwszej polskiej morskiej farmy wiatrowej.
KONTAKT
Skrzynka mailowa do kontaktu w kwestiach ogólnych: rybacy@balticpower.pl
Osoby z Baltic Power do kontaktu w kwestiach związanych ze współpracą z sektorem rybackim:
Magdalena Podsiadły
tel. +48 885 369 600
Krzysztof Bukowski
tel. +48 609 053 564
Skrzynka kontaktowa i telefon w kwestiach systemu wypłaty rekompensat: blp@sotisadvisors.com.
Tel. +48 574 924 500 w dni powszednie w godzinach 9-16
Morskie Centrum Koordynacyjne
Morskie Centrum Koordynacyjne (ang. MCC – Marine Coordination Center) jest odpowiedzialne za monitorowanie wszystkich operacji związanych z ruchem morskim na morskiej farmie wiatrowej. Obejmuje to obejmuje śledzenie statków, transferów personelu i ruchów sprzętu. Koordynacja morska będzie docelowo realizowana z Morskiego Centrum Koordynacyjnego zlokalizowanego w bazie Baltic Power w Łebie.
ul. Jachtowa 1, 84-360 Łeba, Poland
Skrzynki kontaktowe i foldery informacyjne w Kapitanatach Portów:
Urząd Miejski w Ustce, ul. Ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 3, 76-270 Ustka
Urząd Miejski w Łebie, Sala MOPS, ul. Tadeusza Kościuszki 90A, 84-360 Łeba
Centrum MERK, ul. Portowa 15, 84-120 Władysławowo